Zakład |
Wałbrzych |
Nazwa projektu |
Szkoła Przyjazna Dzieciom |
Data realizacji |
2024-12-09 |
Miejsce realizacji |
Zespół Szkół Szkolno -Przedszkolnych nr 3 |
Dziedzina projektu |
Edukacja szkolna |
Rodzaj działania |
Remont/rewitalizacja |
Opis projektu |
W dzisiejszych czasach borykamy się z coraz większą ilością dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi. Aby te zaburzenia miały jak najmniejszy wpływ na relacje z rówieśnikami oraz życie codzienne chcemy stworzyć w szkole pokój sensoryczny . Wystrój oraz elementy wyposażenia mają istotny wpływ na dzieci . Oto kilka kluczowych korzyści jakie przynosi takie pomieszczenie . Zmniejszenie stresu i lęku - .Regulacja emocji- narzędzia oraz materiały umieszczone w pokoju pomagają w wyciszeniu się . Wsparcie w radzeniu sobie z przeciążeniem sensorycznym --dzieci z adhd czy spektrum autyzmu często doświadczają przeciążenia sensorycznego , pokój ogranicza bodźce ,pomaga w przywróceniu równowagi sensorycznej. Podsumowując pokój wyciszenia stanowi skuteczne narzędzie wsparcia dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi poprawiając funkcjonowanie ,dziecka zarówno w kontekście społecznym emocjonalnym jak i edukacyjnym |
Rozwiązywanie problemów |
Poprawa życia społecznego dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi wymaga systematycznego wsparcia w rozwijaniu umiejętności społecznych ,regulacji emocji i budowania pozytywnych wzorców
zachowania . Dzięki odpowiednim narzędziom takim jak pokoje sensoryczne, terapia , wsparcie ze strony nauczycieli ,rodziców oraz uczestnictwo w grupowych zajęciach , dzieci te mogą nawiązywać i utrzymywać zdrowe relacje z rówieśnikami ,co pozytywnie wpływa na ich jakość życia społecznego i emocjonalnego |
Zaangażowanie wolontariuszy |
Pomoc w aranżacji , przygotowaniu oraz ustawieniu narzędzi i przedmiotów wyposażenia |
Godziny pracy wolontariuszy |
8 |
Imię i nazwisko wnioskodawcy |
Grzegorz Szczęsny |